tvåtusenfuckingtretton

tvåtusentretton måste bli bättre än tvåtusentolv, för även om jag gjort roliga saker så har året i allmänhet varit kasst, konstigt, krystat och knepigt på alla håll och kanter. för att ge mig själv lite pepp, så har jag skrivit en lista på tjugofem saker jag ska ha gjort innan året är slut, och gör jag inte alla så är det synd men annars så får det vara.

nu kör vi för 17.

1. skaffa minst ett par doctor martens
2. genomföra ett fotoprojekt (ni får se till sommaren förhoppningsvis)
3. åka till en annan stad/land/planet
4. göra ett sommaräventyr med Ellen, Hanna och Emilia
5. vara tillsammans med Samuel till minst vår årsdag
6. se håkan hellström live
7. göra någonting spontant eller drastiskt
8. gå ut nian med höga betyg
9. gå på minst 5 konserter
10. skrika ett ordentligt vårskrik
11. rida på en ko (går det?)
12. köpa ett fult fast ändå fint klädesplagg
13. spela in en kortfilm
14. upptäcka en ny plats
15. skicka en flaskpost
16. sova under bar himmel
17. fotografera en prima ballerina
18. vara vegan i en vecka
19. hitta en tv-serie att tycka om
20. se ett stjärnfall
21. hitta ett figurformat moln
22. färga håret i en annorlunda färg
23. göra någonting modigt
24. bada naken i månskenet
25. ha de nyfödda lammen i famnen

önska mig lycka till och gott nytt år.


10 kommentarer:

  1. lycka till och gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Anonym31.12.12

    Låter som en bra plan. Lycka till, vackerhet!

    SvaraRadera
  3. Anonym31.12.12

    19. Twin Peaks
    http://www.youtube.com/watch?v=i7d0Lm_31BE

    SvaraRadera
  4. lycka till & gott nytt år
    ps kolla min blogg för där står du med & du ska veta att jag saknar sönder dig

    SvaraRadera
  5. förresten tack tack tack my för att du delade din underbara lista, är helt fullkomligt kär i den, speciellt come on eileen! så grym. tacktacktack

    SvaraRadera
  6. The Agnes31.12.12

    Lycka till! Jag tror nog du klarar det, fast det där med kon blir kanske knepigt. kortfilmen får du lov att visa om du gör den, hördu.

    SvaraRadera
  7. verkar hur fint som helst.

    SvaraRadera
  8. det finns en flicka som jag tycker så himla mycket om att det inte är klokt. Hon får det alltid att pirra extra i hjärtat, sådär så att hela magen blir alldeles varm, och hon gör mig sådär glädjeyr så att man inte vet var man ska ta vägen. Och hon vet knappt vem jag är. Det gör mig så himla arg, tror inte att du förstår precis hur orättvist det är.

    alltså åh ja, fick bara lust att berätta. Berätta hur mycket jag tycker om dig. nu har jag gjort det. för jag talar om dig, my. Ha ett superfint år, tusen kramar till dig. puss finis.

    SvaraRadera
  9. Anja1.1.13

    oops, hann inte ens läsa igenom den, men även om jag formulerade mig knasigt så är det sant. Du är bäst. kram.

    SvaraRadera
  10. rida på en ko stod på min och svalas sommarlista, fast vi glömde hela den listan, men jag ska ändå rida på en ko nån gång. det går säkert (obs bryta alla ben men totally worth it?).
    puzz bro

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.