kärlekstrassel mitt i natten

Hej My! Jag har en fråga och jag hoppas att du kan svara mig eftersom du verkar så himlans intelligent. Hur får man den där killen man vill ha? Den där fina killen som man inte känner mer än att man har spanska ihop. Den där killen man inte vågar säga ett ord till. Han som är så fin att man blir alldeles till sig när man ser honom i korridoren. Jag vet att det är universums jobbigaste fråga men du är ju så himla duktig att skriva om sånt här. Kram din fina människa!

Man fångar hans hjärta likt en virvelvind i slutet av mars, som en tsunami som härjar genom västindien eller som en fjäril fångar vinden under sina vingar. Man skrattar, pratar kalasar med honom, säger under vinets förtroende att "det är dig jag vill ha" och att "du är så himla himla himla fin, vet du det?". Man säger vackra saker på spanska och hälsar i trånga skolkorridorer, sätter sig vid hans bord när det är lunch och är sig själv till tvåhundratrettionio procent ungefär och hoppas att det fungerar.
Annars kan han dra åt helvete.
Puss. 

3 kommentarer:

  1. Anonym3.12.12

    Speaking as a guy, please don't be like a tsunami.

    They're very wet, not to mention cold. You completely lose direction and orientation, never knowing if the next moment will be spent swirling around in the mists, or splattered across the trunk of a tree. Every second is spent teetering on the edge of life and death.

    So yeah, don't be like that. Cuz' that's scary.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.