om rådjur önskningar och nya skor

source


det finns lite saker jag önskar mig. Exempelvis önskar jag mig ett par blå eller bruna eller gröna eller röda doctor martens att snöra in fötterna i nu till hösten, och så önskar jag mig smalare ben och mörkare hår. Jag önskar mig kyssar i nacken och lakan som doftar pojkparfym för det är så lakan ska dofta om ni frågar mig. Jag önskar mig superkrafter och en tröja med hajar på som Sandra har.

Jag önskar mig fred i världen och vitare tänder, fler fräknar och bruna ögon. Jag önskar att jag hade ett eget rådjur men de som bor i min skog vill sällan hälsa, jag sköter mitt och de sitt liksom. Det är så det ska vara, men man får önska i alla fall.

Ibland önskar jag inget annat än att få vara glad, ibland önskar jag inget annat än konkreta saker. Det är lite olika hela tiden och det är det som gör det spännande att önska. För visst är det tråkigt att bara önska sig samma sak hur länge som helst och inte få det? Det tycker jag. 

10 kommentarer:

  1. Låter som en himla fin önskelista tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tycker jag med Jeanette.

      Radera
  2. Vilka fin fina önskningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack fagra lilla frida!

      Radera
  3. Det var väll vettiga önskningar. Jag vill också ha ett par docs... Meeen de är ju så dyra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ar vart det, tio ganger om

      Radera
  4. Här är förresten min blog, om du har lust att kika in. Det vore trevligt.
    kalashund.blogspot.se

    SvaraRadera
  5. Blå dr martens låter väldigt coolt!

    SvaraRadera
  6. åh, ett eget rådjur. vore inte det bra? dock är de i vår trädgård inte heller hälsvilliga..

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.