platser jag vill till nu nu nu

Paris. Jag är redan på väg.
Kalifornien som faktiskt är mitt andra hem på ett underligt vis.
Jag har sammanlagt bott där över två år av mitt liv och jag saknar verkligen
torkan och hettan, den varma sanden och de låga buskarna.
London London London. Jag saknar så det gör ont
och jag vill dit nu nu nu och aldrig åka hem igen. Jag vill gå i affärer och bo i en skranglig lägenhet och vara jag.
Någonstans varmt. Där jag kan stoppa tårna i blått vatten och
spela musik och sova siesta. Ungefär som Italiens västkust.

Det är något som lockar mig mot nya platser där jag kan uppleva
saker jag aldrig trodde jag skulle få chansen till. Det är något med att
packa en väska och fara till ett land som inte är mitt, som är någon annans
och som jag ändå får lova att vara i och höra okända språk slingra som ljusslingor kring hjärnan.
Att få nya kunskaper och lära sig ett och annat om mat och kultur.
Det vill jag nästan jämt.
Vart vill ni just nu? Berätta.

16 kommentarer:

  1. Hemskt gärna skulle jag vilja spola fram till i sommar då jag ska till Italien. Det ska bli så fint. Och sedan vill jag till gbg som jag ska till nästa vecka. Dit vill jag nununununu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh. Du får berätta om Italien senare!

      Radera
  2. London, New York, Tokyo, Paris (fast jag var där nyss), Miami. c:

    SvaraRadera
  3. Anonym14.5.12

    Jag vill till kplägret nu nu nu och till karlskrona.
    Och till göteborg, till stockholm. Till Öland och Turkiet.

    SvaraRadera
  4. jag vill hemskt gärna till en liten by i frankrike som heter Biot. ska dit nu i sommar och längtar himla mycket. vill också till London, åh.
    men att få åka tillbaka till New York skulle vara väldigt fint också.
    hej då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. låter superfint ju!

      Radera
  5. Elin Gry14.5.12

    Jag vill jättejättejättegärna åka till PARIS och LONDON och NEW YORK och DUBLIN. Så hemskthemskthemskt gärna. Vill så mycket att jag nästan spricker. ooorkar inte väänta. uh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ^ÅÅÅH DUBLIN <3

      Radera
  6. jag vill åka till london & stanna där för alltid eller bo i Irland i ett litet hus på en av de tusen gröna slätterna. Eller åka till Paris och lära mig franska och bo i ett gammalt lägenhetshus, precis som det Amelie i Amelie från Mortmartre bor i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig. Puss.

      Radera
  7. Anonym14.5.12

    Jag vill resa till Kongo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ska finnas alldeles underbar natur! Jag förstår dig :)

      Radera
  8. Tekoppsflicka15.5.12

    Sicilien i Italien, och så Frankrike och helst hela världen så fint åhvadmysigt lära sig språk och lära känna folk bli vänner och fika på cafe i centrum i typ Japan

    SvaraRadera
  9. emilia.22.5.12

    lund. Hultsfred. London. Italien. Frankrike. Och åka runt i hela Sverige och hälsa på fint folk! Puss My.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.