idag torsdag

dagen började med att jag for in till Lund och fikade på en chokladmuffin med Jonas och pratade om allt mellan himmel och jord, innan jag sprang hela vägen till tåget och precis hann på innan det for iväg. Sedan jobbade jag hela dagen vilket inte direkt är värt att skriva något långt om, åt lunch på ett finfint ställe med repstege i taket och udda porslin och underliga lukter och hemmalagade soppor. Sen for jag hem till ett kyrkogårdshus och åt vegetarisk mat och pratade så mycket engelska att hjärnan min kände sig hemma och inte ville släppa taget, så nu sitter jag här och mumlar för mig själv precis som förr. dagen slutade med en lång varm dusch och nytvättat hår och nu ska jag allt sova riktigt länge, ungefär till klockan sex för att vara exakt. Då ska jag passa barn igen, och det ska bli kul och konstigt på samma gång. Hej.

och sen skrev jag en kort text också på en biljett när jag var på tåget.
Bara för att jag såg en spännande människa.

gå runt med en regnbåge uppå hjässan
med svarta hårda ögon
gå stolt när alla stirrar
med en regnbåge uppå hjässan
undrar om det finns en skatt i nacken på dig
regnbågsflicka

Translation: The whole day started with a muffin at my favourite café and a short chat with Jonas. Afterwards I had to run all the way to the train just to catch it in time, and then I worked all day and had lunch at a really interesting place with ladders in the ceiling and home cooked meals. After that I visited a house right by the graveyard and had vegetarian food and talked english until I got stuck in the language and now I'm thinking in english and talking to myself. Took a shower, and now it's time for bed. Nighty Night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.