Har jag tappat bort mitt språk det fastnar i ditt hår

kärlek är mina nya sängkläder, doften av nytvättat och att kramas med någon av de taniga pojkar man umgås med på fritiden. Nu tänkte jag göra en kort lista över saker, framför allt därför att det är morgon och jag har brått att fly till skolan, och därför att det är enkelt och kul och intressant.

Saker som gör mig glad: Unga vackra män, urverk, socker, trappspringning, hattar, musik, konst, god mat och att ha vänner nära.

Saker som gör mig ledsen: Ångest, frustration, lampor som går att tända på flera ställen i samma rum, att vara oälskad, när jag inte ser bra ut på bilder.

Saker som gör mig arg: När någon leker med mitt hjärta, att bli sviken, krig, misär, fattigdom, sverigedemokrati, trångsynthet.

2 kommentarer:

  1. Anonym15.5.12

    täcket <3

    och ja, trångsynthet är så jobbigt </3

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3

      trångsynthet gör mig sarkastisk och ganska dryg.

      Radera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.