18:43_du gör mig fnissig i hela kroppen älskling

Snart kan vi gå i skogen och plocka blommor och fnissa åt småroligheter och hoppa över stenarna i bäcken igen morfar. Jag längtar. Bli frisk.


åh åh åh snart slår nog körsbärsträdet ut. Jag längtar. Och jag fasar lite, för det betyder att våren nästan är slut, igen. Snart är sommaren här med varma sena kvällar, gitarrspel och desperata kyssar för man vet aldrig om man kanske vissnar till hösten, som ett träd, och man vill ta vara på varenda sekund. Men jag vissnar aldrig. Hösten är min favoritårstid, är redan peppad. Men till sist kommer ju vintern, och då drar jag åt mig öronen och gömmer mig under täcket mest hela dagen och blir blek och litterär och lite mindre rolig.

Till alla er som har stöttat mig genom hela vägen och vet om min morfars situation vill jag bara meddela er att min starka starka morfar fortfarande är svag svag svag men att cellgifterna fungerar som de ska och han kommer antagligen bli nästan frisk. (Och det känns så jävla bra!)

Translation; I think the cherrytrees will soon blossom, and I'm longing so much! At the same time I'm a little bit scared, cause soon the spring is over and the warm summer will hang over us like a threat and everyone will be up all night and kiss desperately under the trees because what if we wither when the autumn comes? I won't, because I love the autumn but after autumn the cold and horrible winter comes. I will hide under my blanket and read. By the way, my grandfather's chemotherapy is working. I feel happy. He's so strong.

9 kommentarer:

  1. Anonym16.4.12

    Åh, vilken kämpe! Är så glad för din skull, och hans. Han verkar jättesnäll. Om du kan så får du gärna hälsa lite diskret från mig, eftersom det troligen kommer vara lite skrämmande för honom att få en hälsning av en random person som hans barnbarn lärt känna på internet. Aja, jag får väl skicka en blomma då och underteckna med "anonymt".

    Jag längtar också till sommaren. Längtar efter sommarkvällarna, att dansa i skogen och ha picknick ute i naturen. Dock har jag ingen att pussa på. Ack, det är svårt att förälska sig i bokkaraktärer. Men jag får väl finna mig i att jag föddes till sådan.

    Ha det gött.

    //Fruktsak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh han skulle bli glad oavsett. Jag lovar att hälsa! Puss.

      Radera
  2. Gud så underbart, det förtjänar både han och alla andra som blir glad av denna nyhet. Krma på dig!

    SvaraRadera
  3. emilia16.4.12

    Åh, så underbart! Du, jag håller alla mina tummar (visserligen bara två, men vi kan låtsas att jag har typ 100), för att han blir frisk och kry jättesnart! Hälsa gärna från mig, att han är en kämpe, verkar vara riktigt go och härlig!
    Hatarhatarhatar cancer, så många fina människor som fortfarande levt och förändrat världen om cancer inte fanns (tex mormor..). Vad jag vill säga är att det är så fint att höra om folk som ger bra motstånd, om inte besegrar cancer. Toppen ju!

    Jag är sjuk nu, men nästa vecka kanske vi skulle kunna hitta på nåt trevligt i vårvädret, kanske fota lite? Eller nåt. Anywaaaaayyyy, ha en fin vårkväll , myyyyy. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Och JAJAJJAJA! Puss!

      Radera
    2. emilia16.4.12

      åååh så bra! när jag är frisk igen får vi väl ta en liten pratstund i skolan? Pussssssss!

      Radera
  4. Jag hejar på din morfar, han klarar det! Och jag längtar till när träden är vita som snö fast det egentligen är finfina körsbärsblommor för då ses vi igen :)

    Pussar och kramar.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.