14:09_elva frågor


Har blivit utmanad. Jahapp, då kör vi. Håll fingrarna innanför fordonets väggar och håll koll på små saker som klockor, de kan falla av under färden.

Regler:
- Svara på de elva frågor som din utmanare har ställt till dig på sin blogg.
- Utmana elva nya intelligenta primater och ge dem elva nya frågor.


1. Om du var ett djur. vilket djur skulle du vara då?
Ett rådjur, såklart. Jag är ju rådjursflickan. Jag skulle bo på ett fält och låta morgonsolen blända mina mörkbruna ögon och jag skulle vara skygg och trevlig mot barn, så när de kom hem och berättade att de hade klappat ett rådjur så skulle deras föräldrar inte tro dem, fast jag egentligen stod i skogsbrynet och såg barnets flämtande röda kinder då den barnsliga upphetsningen inte riktigt lagt sig.

2. Om du fick en flygbiljett, vart skulle du flyga då?
Santa Cruz. För det är ju mitt förra hem och jag är övertygad om att jag hade trivts där även ifall det var nio år sedan sist nu. Annars hade Italien inte skadat. Vackra kullar och kuster, roddbåtar och pasta.

3. Vilken film-karaktär skulle du helst vara?
Uma Thurman ur Pulp Fiction. Fast jag skulle inte vilja få en överdos och nästan dö. 

4. Hur kommer din födelsedagstårta smaka & se ut nästa gång du blir ett år äldre?
Jag äter nästan aldrig tårta... Fast allra helst skulle jag vilja ha en av Ellens tårtor, för allt hon bakar blir ungefär underbart och hur gott som helst så det hade ju passat perfekt. När Jonas fyllde år hade vi ju tårta åt honom, och gud vad det var gott.

5.Vilken dag längtar du allra, allra mest till?
Oj oj oj. Skulle nog påstå att jag längtar till sommaravslutningen, Aleksanders födelsedag (även om jag inte vet om vi kommer ses, men man kan ju vifta i lite flaggor och sjunga för sig själv i alla fall?), körlägret som vi inte vet riktigt när det blir, alla dagar i sommarskymningen som jag kommer att tillbringa med de allra finaste vännerna som finns.

6. Om du fick namnge en stjärnbild, vad skulle den heta?
Delta. Eller Epsylon. För det är vackra grekiska bokstäver och grekiska bokstäver är bäst. (Hej jag heter μ) Annars hade de nog fått heta Ellen, för hon är vackrast i världen, eller Aina, för det heter min mormor. Allra bästa hade ju ändå blivit Bille, efter morfar. Ja. Så blir det. Den nya stjärnbilden får heta Bille.

7. Vilken är den bästa, respektive värsta reklamen du sett?
Bästa är nog alla med ICA-gänget. Skrattar varenda gång, sätter nästan teet i halsen för de är ju så klockrena. Sen älskade jag ComHems reklam där de drog sin version av Pulp Fiction. "A royale with cheese"
Sämsta: Jag avskyr verkligen reklamen med apan som uppmanar folk till att sluta äta bananer. Usch... man mår så dåligt och samtidigt vet man att det antagligen är mycket bättre med frukt. Inte för att jag varken tränar eller äter bananer i och för sig, men den är ändå irriterande och gör mig ledsen i ögat.

8. Är det något språk du verkligen skulle vilja kunna? Varför just det språket?
Vet inte riktigt vilket språk de pratar i mumindalen egentligen (för älskade du, det kan inte vara varken finska eller finlandssvenska så det så) men det språket skulle jag vilja kunna.

9. Hur lyder ditt favorit citat?
- "Människan föds fri och är överallt är hon i bojor."
- "Att inte kunna älska är som att ha en stor vit flygel stående med locket låst när man har tappat bort nyckeln"
- "Politiker är som krokodiler. Stora i käften och har inga öron."

10. Hur kommer ditt framtida hem se ut?
En lägenhet med balkong tillsammans med Ellen. Vi ska ha en stor fyrkantig säng och gardiner med stjärnor på och orientaliska mattor. Vi ska sitta och dricka rödvin på våra caféstolar och lakanen ska dofta pojkparfym och jämt ska vi ha bra musik. Helst ska ju min pojke bo där också, men han står antagligen inte ut med mig, haha ^^

11. Vad gör du för att bli glad när allt känns grått?
Pratar med Ellen, fotograferar, flyr ut i skogen och sitter på en sten, låtsas att jag kan någonting jag inte kan bara för att se om jag kanske kan det då, målar, spelar punkmusik, kysser min pojke, viftar på tårna, äter, spelar te, illustrerar, läser bloggar och gör en massa saker samtidigt som jag står på huvudet i min säng med fötterna i snedtaket. Bara för att jag kan.


De intelligenta primaterna är; Ellen E, Agnes, Matilda, Prinsesc, Saga, Siri, Beata, Alice, Emilia, Linnéa, Pearl.

Här är mina nya frågor:
1. Vad uppskattar du mest med dig själv? Har du någon talang?
2. När känner du dig som mest ensam respektive älskad?
3. Om du var tvungen att äta en sak för resten av ditt liv, och endast det. Vad skulle du välja?
4. Solsken eller sommarregn?
5. Varför regnar det alltid när man ska gå ut, och varför skiner solen alltid när man inte alls vill gå ut vilket gör att man får hemskt dåligt samvete?
6. Om du upptäckte en ny djurart, vad skulle det vara för något djur och vad skulle det kallas?
7. Vad åt du till frukost den sjuttonde april?
8. Bamse eller Fantomen?
9. Vad skulle du vilja kunna?
10. Om du kunde ha en superkraft, vilken skulle du ha?
11. Vad är det värsta, huvudvärk eller tandvärk?


bilder från weheartit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.