07:51_inte rädd

Det finns människor som skulle vilja skada mig. Inte för att jag är en elak person av naturen, inte för att jag skadar någon medvetet, inte för att jag har en massa pengar, utan för min åsikt. Jag brukar inte vilja ta upp sådana här saker i min blogg, och jag vill heller inte direkt ge personen i fråga någon som helst uppmärksamhet, även om jag självklart gör det, men jag tror ni flesta vet vem det är jag har i tankarna. Anders Behring Breivik. Mannen som orsakade sjuttiosju unga människors död. Ungdomar som inte tillhörde samma parti som mig men som ändå var mina vänner i den bemärkelsen att de trodde på att rättvisa inte var att låta världen styras under kapitalismen. De människorna fick dö, bara på grund av deras sätt att se på världen, deras sätt att vilja påverka världen. Är det inte helt sjukt och upp och ner? Men vet ni vad? Jag tänker inte skrämmas, verkligen inte. Jag tänker fortsätta hoppas på en jämställd värld där alla är välkomna att bo bredvid varandra hand i hand. För sådan är jag. Och jag tror på kärlek och rättvisa. Peace, love, understanding. Kyssar på er.

Translation; People like Breikvik would kill me if they could, just because of my political opinions. But I won't be frightened. I will still fight, because I believe in Peace, Love and Understanding. Kisses.

2 kommentarer:

  1. Anonym18.4.12

    Förstår hur det känns. Min mormor var judinna och sattes i koncentrationsläger, men hon lyckades fly. Lider så fruktansvärt mycket över det. Vet inte vad jag ska säga, världen är galen och det har den alltid varit. Jag kan bara göra som du och fortsätta tro på kärleken och rättvisan, även fast jag gråter mig själv till sömns på nätterna. Men ibland får jag sådana där kickar som faktiskt får det att kännas som om allt kommer bli bra så småningom och att morgondagen kommer bli bättre.

    //Fruktsak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint sagt, sant sagt. Puss.

      Radera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.